Testul nr. 9

1. Aflaţi câtul împărţirii numărului 736  la 8 .

2. Rezolvaţi, în două moduri :      5 ∙ 372 + 5 ∙ 28

3. Aflaţi  x, număr natural, astfel încât fracţia (2x + 7)  /  9 să fie:                                                a) echiunitară; b) subunitară;  c) supraunitară.

4. Ordonaţi descrescător următoarele numere : −20;  +10; 3; −17;  4; −3; + 5; − 1

5. Rezolvaţi ecuaţia:      x +  3 / 8 =   7 / 16.

6. Descompuneţi în factori: a) 9x² − (2x + 3)2;    b) x2 − 2x − 15;   c)  x2 + 3x3 − x4 − 3x.

7. a) Reprezentaţi, în acelaşi sistem de axe de coordonate, dreptele ecuaţiilor                              2x + 3y − 6 = 0  şi 3x + 2y − 9 = 0.                                                                                           b) Găsiţi, prin calcul, coordonatele punctului de intersecţie al dreptelor ecuaţiilor:                    2x + 3y − 6 = 0   şi   3x + 2y − 9 = 0.

8. Triunghiul dreptunghic MPN are  m(<MNP) = 900,    MN = 16 cm,    MP = 20 cm,          A Є (MN),  B Є (MP),  latura NP inclusă într-un plan α.  Măsura unghiului pe care îl face planul triunghiului MPN  cu planul  α este de 600. Să se afle:                                                   a)  Poziţia dreptei  AB faţă de planul α, ştiind că:                                                                         i) MA = 4 cm şi  MB = 5  cm;   ii)  MA = 6 cm  şi  MB = 8 cm                                                    b) Lungimea proiecţiei laturii MP pe planul α.

9. Un romb  MNPQ are aria de  72√3 cm2 si m(<M) = 600. În vârful P al rombului, pe planul rombului, se ridică o perpendiculară,  pe care se ia punctul A, astfel încât PA = 6cm. a) Să se afle măsurile unghiurilor rombului  MNPQ.                                                                 b) Să se calculeze perimetrul rombului  MNPQ.                                                                         c) Calculaţi distanţa de la A la diagonala NQ şi distanţa de la A la  vârful M.                             d) Aflaţi măsura unghiului plan al unghiului diedru dintre planul (NAQ) şi  planul (NPQ).

Prof. Natalia Ghita                          

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s